Grunnlegger, Håkon Ringstad, har vokst opp i hotell- og restaurantbransjen. Som 20-åring flyttet han til Oslo for å gå i servitørlære på Hotel Continental. Her ble han drillet til fingerspissene og lærte hva det ville si å gi førsteklasses service.
Fra Hotel Continental var veien til utlandet kort. Seks år senere hadde han med seg en Bachelor i Internasjonal hotelledelse fra Dubai og en Master (M.A.) i Internasjonale relasjoner fra USA hjem i kofferten.
Etter utenlandsstudiene jobbet Håkon seg oppover i bransjen med erfaring fra Hotel Bristol, Hotel Continental, Fleischer´s Hotel og nyåpnede Britannia. Han har blitt anerkjent for sin høye servicegrad, integritet og egen evne til å levere kvalitet.
I sin streben etter kvalitetsleveranser, anser Håkon førsteinntrykket og presentasjonen utad som viktig. Dette kommer bl.a. til utrykk i klesskode (attire & appearance). Studier viser at bekledning påvirker kreativitet og evnen til å løse utfordringer. Håkon mener at knivskarp press i dressbuksene og skjorteermene, samt blankpolerte sko, er et sterkt signal om stil, disiplin og hva hotellet står for.
Håkon har også stort fokus på service. Han mener at for å virkelig lykkes i hotellbransjen, må du utvise en naturlig omsorg for andre. Vertskapsrollen må ligge i ryggmargen. Dette kan kun komme fra hjertet. Videre skaper dette grobunn for utstrakt lojalitet og livslange vennskap mellom gjester og ansatte.
Slike resultater kan imidlertid kun forekomme med myndiggjorte og kompetente ansatte, samt en synlig ledelse som stiller opp, utvikler og utviser tillit.
En sterk servicekultur begynner imidlertid på toppen. Er dette på plass, smitter det i hele organisasjonen og påvirker selskapet i positiv retning. For å underbygge påstanden sin viser Håkon til mottoet til den kritikerroste luksuskjeden The Ritz-Carlton: «We are ladies and gentlemen serving ladies and gentlemen.» Håkon mener at tilsvarende respekt og omsorg for de ansatte i organisasjonen vil påvirke arbeidsmiljøet, bidra positivt til den totale gjesteopplevelsen og øke bunnlinjen.
Utstrakt erfaring og forståelse av hotelldrift, høy arbeidsmoral, lidenskap for faget, samt teknisk fagkompetanse, er de verdiene han vektlegger i sin søken etter rett kandidat til nettopp ditt hotell.