Hvem vi er

Vi har en sterk internasjonal orientering og et bankende hjerte for hotellfaget. Vårt mål er å heve nivået og gjenskape stoltheten til faget, ved å levere tjenester av høy kvalitet.

For å skaffe de beste fagfolkene til ditt hotell er ryktet ditt avgjørende. Vi samarbeider derfor kun med seriøse og ambisiøse hoteller med sterkt forankrede grunnverdier, med visjon og retning, som anerkjenner verdien og den avgjørende betydningen av de rette menneskene i organisasjonen.  

 

Vi henter inspirasjon fra anerkjente merkevarer som bl.a. den amerikanske luksuskjeden The Ritz-Carlton, Britannia Hotel i Trondheim (LHW) og OPUS XVI (SLH) i Bergen.

Hotel+ sine grunnverdier skal tjene som et fyrtårn – en veiviser i alt vi foretar oss.

Kvalitet og profesjonalitet

Vi er fast bestemt på å være alt annet enn gjennomsnittlig. Kvalitet og et eksklusivt tilsnitt står i sentrum av denne ambisjonen. For oss betyr dette bl.a. fagteknisk kompetanse, høy grad av profesjonalitet, punktlighet og måten vi presenterer oss på utad.

Personlig gjestfrihet og omsorg

Genuin, personlig gjestfrihet kan kun forekomme når mennesker vil hverandre godt og utrykker en naturlig omtanke for andre. Vi arbeider med hjertet. For oss betyr dette omsorg for våre kunder og deres gjester. 

Globalt tankesett

Vi mener norsk hotellnæring trenger et storstilt internasjonalt løft. Det gjelder særskilt på presentasjon, fremtreden, service, språk og internasjonal etikette. Vi ønsker å være en pådriver for denne utviklingen. 

Integritet og redelighet

Upåklagelig integritet og redelighet er en vesentlig del av vår identitet. Vårt arbeid formes av hvordan vi ønsker å oppfattes.

"We are ladies and gentlemen serving ladies and gentlemen."

The Ritz-Carlton

Grunnlegger, Håkon Ringstad, har vokst opp i hotell- og restaurantbransjen. Som 20-åring flyttet han til Oslo for å gå i servitørlære på Hotel Continental. Her ble han drillet til fingerspissene og lærte hva det ville si å gi førsteklasses service.

 

Fra Hotel Continental var veien til utlandet kort. Seks år senere hadde han med seg en Bachelor i Internasjonal hotelledelse fra Dubai og en Master (M.A.) i Internasjonale relasjoner fra USA hjem i kofferten.

 

Etter utenlandsstudiene jobbet Håkon seg oppover i bransjen med erfaring fra Hotel Bristol, Hotel Continental, Fleischer´s Hotel og nyåpnede Britannia. Han har blitt anerkjent for sin høye servicegrad, integritet og egen evne til å levere kvalitet.

 

I sin streben etter kvalitetsleveranser, anser Håkon førsteinntrykket og presentasjonen utad som viktig. Dette kommer bl.a. til utrykk i klesskode (attire & appearance). Studier viser at bekledning påvirker kreativitet og evnen til å løse utfordringer. Håkon mener at knivskarp press i dressbuksene og skjorteermene, samt blankpolerte sko, er et sterkt signal om stil, disiplin og hva hotellet står for.

 

Håkon har også stort fokus på service. Han mener at for å virkelig lykkes i hotellbransjen, må du utvise en naturlig omsorg for andre. Vertskapsrollen må ligge i ryggmargen. Dette kan kun komme fra hjertet. Videre skaper dette grobunn for utstrakt lojalitet og livslange vennskap mellom gjester og ansatte.

 

Slike resultater kan imidlertid kun forekomme med myndiggjorte og kompetente ansatte, samt en synlig ledelse som stiller opp, utvikler og utviser tillit.

 

En sterk servicekultur begynner imidlertid på toppen. Er dette på plass, smitter det i hele organisasjonen og påvirker selskapet i positiv retning. For å underbygge påstanden sin viser Håkon til mottoet til den kritikerroste luksuskjeden The Ritz-Carlton: “We are ladies and gentlemen serving ladies and gentlemen.” Håkon mener at tilsvarende respekt og omsorg for de ansatte i organisasjonen vil påvirke arbeidsmiljøet, bidra positivt til den totale gjesteopplevelsen og øke bunnlinjen.

 

Utstrakt erfaring og forståelse av hotelldrift, høy arbeidsmoral, lidenskap for faget, samt teknisk fagkompetanse, er de verdiene han vektlegger i sin søken etter rett kandidat til nettopp ditt hotell.

Kontakt

 (+47) 980 43 657

Mandag til fredag kl. 08.00-22.00
Lørdag kl. 10.00-16.00.

Søndag stengt.

Email hakon@hotelplus.no